poniedziałek, 30 lipca 2012

Niedziela w świątyni fast feszyn

Dwurzędówka... Dla mnie to Święty Graal marynarek. Obecnie praktycznie nikt nie chodzi w dwurzędówkach (widać nieco dwurzędowych płaszczy i kurtek), pewnie uznawane są za "dziadkowe", a według mnie mężczyzna - o ile ma w miarę atrakcyjną sylwetkę - w dobrze dopasowanej dwurzędówce wyglądać będzie absolutnie wyjątkowo, trochę jak w mundurze; męsko i stylowo. W moim przypadku miłość do dwurzędówek pozostawała jednak nieodwzajemniona - mam kilka ezgemplarzy, jeden nawet pokazywałem jakiś czas temu na blogu, ale z żadnego nie jestem zadowolony. Zawsze po kolejnej porażce postanawiam dać już sobie spokój (widocznie dwurzędówka nie dla mnie), po pewnym czasie zmieniam jednak zdanie i próbuję ponownie.

Na ten sezon wiosenno-letni koncern Inditex (Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear i jeszcze pewnie z 50 innych marek) przygotował dwie (a przynajmniej o tylu wiem) dwurzędówki - jedna sygnowana marką Massimo Dutti, druga z Zary. Zastanawiałem się nad zakupem tej pierwszej, jednak stwierdziłem, że jest zbyt "casualowa" - za mało przypomina dwurzędówkę, która - według mnie - powinna wyglądać nieco jak mundur (wszystkie panny moje i te sprawy). Zwłaszcza nakładane kieszenie w dwurzędówce to, moim zdaniem, nieporozumienie. Widziałem oczywiście udane dwurzędówki z tego typu rozwiązaniem, ale jestem przekonany, że z patkami wyglądałyby jeszcze lepiej.

Udałem się zatem do Zary w celu obejrzenia tego cuda na żywo i - o ile będzie dostępny mój rozmiar - przymiarki. W pierwszym salonie tego modelu nie mieli, zatem przymierzałem inne marynarki celem zidentyfikowania rozmiarówki (liczyłem się z zakupem przez Internet). Pierwsze zderzenie z marynarkami z Zary było bolesne - marynarki zbyt szerokiej w ramionach nie mogłem zapiąć (rozumiem już, dlaczego blogerzy prowadzący blogi o młodzeżowej modzie męskiej, prezentując marynarki z Zary, noszą je nie zapięte). Nieco przybity tym faktem przemieściłem się do kolejnego, większego salonu Zary. Okazało się, że wciąż mają upatrzoną dwurzędówkę w większości rozmiarów.

Wyprzedaż trwała w najlepsze. W środku kłębił się tłum podekscytowanej młodzieży; kolejka do przymierzalni, ogonek do kasy. Patrzyłem - jak tu pięknie! Zupełnie jak w Oszołomie - tyle, że zamiast parówek z dziobów i piór indyka klienci rozchwytują buty wykonane z bliżej nieokreślonych, "ekologicznych" surowców. Obsługa - przystojni, młodzi chłopcy w czarnych slimgarniturach (z koszulami i śledzikami w kratkę, w ten sam wzór i kolor) oraz zgrabne dziewczęta w czarnych sukienkach - uwijała się jak w ukropie; rozgrzane do czerwoności terminale płatnicze odmiawiały posłuszeństwa. W całym tym zamieszaniu namierzyłem "moją" dwurzędówkę i stwierdziwszy, że leży przyzwoicie - postanowiłem nabyć. Przymierzyłem również lekką, niebieską marynarkę z grubej, miękkiej i rzadko tkanej bawełny - leżała doskonale, jakby na moją sylwetkę szyta (mogłem zapiąć), jednak była to nowa kolekcja, więc odstraszyła mnie cena (prawie cztery stówy).

Marynarka wykonana jest z lnu (60%) i bawełny, z częściową podszewką (góra pleców i rękawy) i bez konstrukcji. Jakość marynarki nie powala; zebrałem w końcu trochę rzeczy dobrych marek i różnicę widać. Jednak nie mogę zaprzeczyć, że ciuszek jest ładny i sprawił mi trochę radości (to jest chyba filozofia Zary - nieco radości za rozsądną cenę). Marynarka jest przewiewna (czuć wiatr na plecach), jednak na pogodę taką, jak w ostatnią niedzielę (upał i burze, wysoka wilgotność), nie nadaje się; wytrzymałem w niej jakieś półtorej godziny.

Uważam, że tego typu "marynarska" marynarka wygląda najlepiej z białą koszulą i białymi spodniami, ciemnymi (ale nie czarnymi) butami oraz krawatem - najlepiej granatowym. Połączenie, w którym marynarka gra "pierwsze skrzypce", a reszta stanowi harmonijne tło.

17 komentarzy:

  1. Znalazłem tę marynarkę (albo bardzo podobną) na stronie internetowej Zary i w opisie napisano, że podszewka to 39% poliester. Czy jest odczuwalny?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. Podszewka jest tylko w rękawach i w samej górze pleców. Na plecach czuć powiewy wiatru. Jednak na pewno nie nadaje się na upały, co napisałem. Ja będzie w temperaturach bardziej umiarkowanych, nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis. Powodzenia przy następnych! Ostatni guzik zapięty, ponieważ? :)

    Misza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste - marynarka nie rozchodzi się na biodrach.

      Usuń
  4. dlaczego.. uwazam ze calkiem niezla marynara, kto powiedzial ze nalezy isc za moda, ubierac powinno sie to co do nas pasuje i tworzyc swoj wlasny styl, tylko niesty szkolpul tkwi w butach, dobralabym zupelnie co innego, no i oprocz bialych spodni sa jeszcze inne kolory :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekhm.
      Przepraszam za śmiałość, bo temat dotyczy jednak mody. Ale ja bym jednak popracował nad interpunkcją i polfontami. Skoro wyrażamy uwagi w ubiorze - to bądźmy purystami i w polszczyźnie.

      Usuń
    2. Do tej marynarki nie ma innych kolorów spodni, niż białe.

      Usuń
  5. Zgodzę się z autorem, iż inne spodnie do tej marynarki niż białe (a zwłaszcza szare) mogłyby wyglądać na brudne) Dopasowanie marynarek z Zary pozostawia wiele do życzenia, ale czasem warto poczekać na przecenę i wtedy doinwestować do danego modelu u znajomego krawca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. w sumie, to klasycznie się ubierasz..po męsku :)
    szkoda, że nie widać twarzy, ponieważ, właśnie po niej.., często można ocenić, czy całość współgra ze sobą :)
    pozd.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. niby klasycznie i niby po męsku, ale wiekszość ludzi na ulicy i tak pomyśli, że jesteś kolorowym ptakiem albo homoseksulaitą. Ja gratuluje odwagi w byciu sobą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z gościem powyżej...niestety, moda na takie coś absolutnie umarła i będziesz się musiał liczyć z uśmieszkami a może nawet i głośnym śmiechem przechodząc przez ulicę. Życzę szczęscia i sił do promowania własnego ja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zgadzam się wypowiedziami powyżej. Uważam, że moda na eleganckie i klasyczne stroje męskie się odradza!
    Świetna ta marynarka! Mam nadzieję, że niedługo ukażą się nowe wpisy, bo blog jest interesujący

    OdpowiedzUsuń
  10. W SuitSupply jest cały garnitur w tym klimacie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny dobór kolorów - widać, że przychodzi Ci to z łatwością. Zapraszamy do nas, może wpadnie Ci coś w oko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Buty, jak robotnicze buciory do taczek. Spodnie - ni to dżinsy, ni len, i do tego za krótkie, marynarka kłusa szczególnie w obręczy barkowej. Za kilka lat będziemy się śmiali z takiej stylizacji, tak jak dzisiaj śmiejemy się z lat 80-tych. Pomijam fakt, mało eleganckiego zamalowywania twarzy na zdjęciach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń